Miért érdemes az alváz karbantartását elvégezni?
Az alváz korróziója az egyik legnagyobb veszély az autó épségére nézve. A korrózió egy kémiai folyamat, amely során a fémek, mint a vas, oxidálódnak, és a nedvesség, só, sár és más, az utakon található anyagok hatására elveszítik szilárdságukat. A korrózió előrehaladtával számos komoly probléma merülhet fel, beleértve a karosszéria, az alváz és más szerkezeti elemek sérülését, ami veszélyeztetheti a vezető és az utasok biztonságát.
1. Lépés: Tisztítás
Az alváz karbantartását az olyan műanyag elemek eltávolításával kell kezdeni, mint a kerékjárati ívek, küszöbborítások, motor- és kipufogóvédők. Ezután alaposan meg kell tisztítani az alvázat, lehetőleg magasnyomású mosóval. Ha nincs ilyen, autómosóban is elvégezhető. Szárítás után ellenőrizzük az alkatrészek állapotát. A laza rozsdát mechanikusan drótkefével csiszolótárcsával távolítsuk el. A megtisztított felületeket levegővel kifújjuk, majd zsírtalanítjuk,Boll szilikoneltávolítóval mielőtt további termékeket alkalmaznánk.
2.Lépés: Maszkolás
A konzerválás megkezdése előtt a jármű karosszériáját maszkoló vagy elektrosztatikus fóliával, illetve festőszalaggal kell megvédeni. Először a karosszériát takarjuk le majd védjük az olyan elemeket, mint a motor, a fékrendszer, az elektromos rendszer, a kipufogó, valamint minden gumialkatrész. Csak azokat a részeket hagyjuk fedetlenül, amelyeket alvázvédőzni fogunk.
3. Lépés: Rozsda semlegesítése
A rozsda gócpontjainak lecsiszolása után meg kell védeni a fémlemezt a további korróziótól. Ehhez Boll rozsdaátalakítót használunk, amely kiváló minőségű epoxigyantákon alapul, és remek alapozó és korróziógátló tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a termék kemény bevonatot képez, amely védi a felületet a külső tényezőktől, és közvetlenül a rozsdára is felvihető. A rozsdaátalakító spray formában, illetve ecsettel, hengerrel vagy permetezőpisztollyal felvihető folyadék formájában kapható. Boll rozsdaátalakító spray vagy ecsetelhető változat.
4. Lépés: Alapozás epoxi alapozóval
Az rozsdaátalakító használata után várjunk 6 órát majd az így előkészített alvázat a kezelt helyeken epoxi alapozóval szórással vagy ecset segítségével vonjuk be (Boll Epoxi spray). Ezáltal egy szigetelőréteget hozunk létre, amely nagyon magas szintű védelmet nyújt a rozsdával szemben, valamint növeli a következő rétegek tapadását. A BOLL epoxi alapozó C4M korrózióvédelmi besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy hosszan tartó védelmet biztosít még ipari környezetben és tengervízzel való állandó érintkezés esetén is.
5. Lépés: Alvázvédelem
Miután a rozsdaátalakító és az epoxi alapozók megszáradtak, elkezdhetjük az alvázvédelmet. Az alvázvédő három változatban elérhető: spray, pisztoly vagy ecset formájában. Ha az alváz teljes konzerválását végezzük, ajánlott pisztolyt vagy ecsetet használni. Az alváz minden részét alaposan le kell fedni, különösen a fém alkatrészeket. Fontos megjegyezni, hogy a terméket nem szabad a motor, a sebességváltó és a kipufogórendszer közelébe felvinni. A konzerválás hatására az alváz védettebb és csendesebb lesz, ami növeli a vezetési komfortot.
Az alvázvédelemkor nem szabad megfeledkezni a jármű belső üregeinek védelméről sem. Ezek a helyek hajlamosak a nedvesség felhalmozódására, ami korrózióhoz vezethet. Az ilyen műveletekhez a legjobb választás a zárt karosszéria profiljainak konzerválására szolgáló üregvédő anyag, amely spray vagy pisztoly formájában is elérhető. A speciális permetezőfej hosszú csővel van felszerelve, amely lehetővé teszi, hogy a legeldugottabb helyekre is be tudjuk fújni az anyagot.
A bevonatok száradása 24 óra 20 C hőmérsékleten, az ideális rétegvastagság 2-3 mm.
6.) Összeszerelés:
A korábban maszkolt részeket kicsomagolljuk. Ha véletlenül szennyezett lett valami az alvázvédőzés során, a Boll szilikonlemosót használhatjuk a friss alvázvédő eltávolításához, ami nem károsítja a műanyag vagy festett felületeket. A festett felületeket puha kendővel és szilikonlemosóval finoman tisztítsuk meg. A konzerválás befejezése után visszaszereljük az összes korábban eltávolított elemet az eredeti sorrendben.
Milyen gyakran végezzünk karbantartást?
A megfelelően elvégzett alvázvédelem 4-5 évig biztosít védelmet a jármű számára. Fontos rendszeresen ellenőrizni az alváz állapotát, hogy megelőzzük a károsodások terjedését. Az őszi időszak a legmegfelelőbb a konzerválásra, mielőtt az autó téli körülmények között, hóval, sóval és homokkal találkozik. Tavasszal szintén ellenőrizni kell az alvázat, különösen a tél okozta sérüléseket és korrózió kezdeti jeleit. A téli időszak után alaposan meg kell tisztítani a jármű alját, hogy eltávolítsuk az út sóját és egyéb káros anyagokat.