Barion Pixel
Oldalunk, a colorflotta.hu többféle sütit (cookie-t) és szolgáltatást használ, hogy biztosítsuk a weboldal teljes funkcionalitását, informatívvá és felhasználóbaráttá tegyük az oldalt. Számunkra fontos, hogy könnyen tudd böngészni a weboldalunkat és ezért nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos továbbfejlesztésre. Ide tartozik a beállításaid elmentése és az előre kitöltött rubrikák, hogy ne kelljen mindig beírnod ugyanazokat az adatokat. Abban az esetben, ha nem érkezik Öntől ilyen célzatú kérés, cégünk továbbra is biztosítja Ön számára a termékeinkről, cégünkről és marketing aktivitásainkról szóló információkat e-hírlevél formájában. Ha a "folytatás" gombra kattintasz, akkor beleegyezel a cookie-k használatába. Ha nem akarod elfogadni az összes sütit (cookie-t), látogasd meg a süti (cookie) beállításokat böngésződben, hogy ne tároljon cookie-at. További információért olvasd el adatvédelmi és cookie-nyilatkozatunkat.
Kategóriák

Boll Alvázvédelem lépésről- lépésre

Boll Alvázvédelem lépésről- lépésre

Az alváz a jármű azon része, amely különösen ki van téve a külső tényezők hatásainak, mint például az eső, hó, sár, homok, só és kőfelverődések. Ezek az elemek felgyorsíthatják a korrózió folyamatát, ami károsodáshoz vezethet. Ezért fontos az alváz rendszeres ellenőrzése, hogy a jármű technikai állapota a lehető legjobb maradjon, és meghosszabbítsuk az élettartamát. Ebben a cikkben néhány alapvető lépést mutatunk be, amelyeket meg kell tenni az alváz korrózió elleni védelméhez, és ismertetjük a rendszeres karbantartás előnyeit.

Miért érdemes az alváz karbantartását elvégezni?

Az alváz korróziója az egyik legnagyobb veszély az autó épségére nézve. A korrózió egy kémiai folyamat, amely során a fémek, mint a vas, oxidálódnak, és a nedvesség, só, sár és más, az utakon található anyagok hatására elveszítik szilárdságukat. A korrózió előrehaladtával számos komoly probléma merülhet fel, beleértve a karosszéria, az alváz és más szerkezeti elemek sérülését, ami veszélyeztetheti a vezető és az utasok biztonságát.

 

 

1.   Lépés: Tisztítás

Az alváz karbantartását az olyan műanyag elemek eltávolításával kell kezdeni, mint a kerékjárati ívek, küszöbborítások, motor- és kipufogóvédők. Ezután alaposan meg kell tisztítani az alvázat, lehetőleg magasnyomású mosóval. Ha nincs ilyen, autómosóban is elvégezhető. Szárítás után ellenőrizzük az alkatrészek állapotát. A laza rozsdát mechanikusan drótkefével csiszolótárcsával távolítsuk el. A megtisztított felületeket levegővel kifújjuk, majd zsírtalanítjuk,Boll szilikoneltávolítóval mielőtt további termékeket alkalmaznánk.

 

2.Lépés: Maszkolás

A konzerválás megkezdése előtt a jármű karosszériáját maszkoló vagy elektrosztatikus fóliával, illetve festőszalaggal kell megvédeni. Először a karosszériát takarjuk le majd védjük az olyan elemeket, mint a motor, a fékrendszer, az elektromos rendszer, a kipufogó, valamint minden gumialkatrész. Csak azokat a részeket hagyjuk fedetlenül, amelyeket alvázvédőzni fogunk.

 

3. Lépés: Rozsda semlegesítése

A rozsda gócpontjainak lecsiszolása után meg kell védeni a fémlemezt a további korróziótól. Ehhez Boll rozsdaátalakítót használunk, amely kiváló minőségű epoxigyantákon alapul, és remek alapozó és korróziógátló tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a termék kemény bevonatot képez, amely védi a felületet a külső tényezőktől, és közvetlenül a rozsdára is felvihető. A rozsdaátalakító spray formában, illetve ecsettel, hengerrel vagy permetezőpisztollyal felvihető folyadék formájában kapható. Boll rozsdaátalakító spray vagy ecsetelhető változat.

 

4. Lépés: Alapozás epoxi alapozóval

Az rozsdaátalakító használata után várjunk 6 órát majd az így előkészített alvázat a kezelt helyeken epoxi alapozóval szórással vagy ecset segítségével vonjuk be (Boll Epoxi spray). Ezáltal egy szigetelőréteget hozunk létre, amely nagyon magas szintű védelmet nyújt a rozsdával szemben, valamint növeli a következő rétegek tapadását. A BOLL epoxi alapozó C4M korrózióvédelmi besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy hosszan tartó védelmet biztosít még ipari környezetben és tengervízzel való állandó érintkezés esetén is.

 

5. Lépés: Alvázvédelem

Miután a rozsdaátalakító és az epoxi alapozók megszáradtak, elkezdhetjük az alvázvédelmet. Az alvázvédő három változatban elérhető: spray, pisztoly vagy ecset formájában. Ha az alváz teljes konzerválását végezzük, ajánlott pisztolyt vagy ecsetet használni. Az alváz minden részét alaposan le kell fedni, különösen a fém alkatrészeket. Fontos megjegyezni, hogy a terméket nem szabad a motor, a sebességváltó és a kipufogórendszer közelébe felvinni. A konzerválás hatására az alváz védettebb és csendesebb lesz, ami növeli a vezetési komfortot.

Az alvázvédelemkor nem szabad megfeledkezni a jármű belső üregeinek védelméről sem. Ezek a helyek hajlamosak a nedvesség felhalmozódására, ami korrózióhoz vezethet. Az ilyen műveletekhez a legjobb választás a zárt karosszéria profiljainak konzerválására szolgáló üregvédő anyag, amely spray vagy pisztoly formájában is elérhető. A speciális permetezőfej hosszú csővel van felszerelve, amely lehetővé teszi, hogy a legeldugottabb helyekre is be tudjuk fújni az anyagot.

A bevonatok száradása 24 óra 20 C hőmérsékleten, az ideális rétegvastagság 2-3 mm.

 

6.) Összeszerelés:

A korábban maszkolt részeket kicsomagolljuk. Ha véletlenül szennyezett lett valami az alvázvédőzés során, a Boll szilikonlemosót használhatjuk a friss alvázvédő eltávolításához, ami nem károsítja a műanyag vagy festett felületeket. A festett felületeket puha kendővel és szilikonlemosóval finoman tisztítsuk meg. A konzerválás befejezése után visszaszereljük az összes korábban eltávolított elemet az eredeti sorrendben.

 

Milyen gyakran végezzünk karbantartást?

A megfelelően elvégzett alvázvédelem 4-5 évig biztosít védelmet a jármű számára. Fontos rendszeresen ellenőrizni az alváz állapotát, hogy megelőzzük a károsodások terjedését. Az őszi időszak a legmegfelelőbb a konzerválásra, mielőtt az autó téli körülmények között, hóval, sóval és homokkal találkozik. Tavasszal szintén ellenőrizni kell az alvázat, különösen a tél okozta sérüléseket és korrózió kezdeti jeleit. A téli időszak után alaposan meg kell tisztítani a jármű alját, hogy eltávolítsuk az út sóját és egyéb káros anyagokat.

Tartalomhoz tartozó címkék: tudástár